Bewegen is belangrijk, zeker als u wat ouder bent. Bewegen is gezond voor lichaam en geest en kan bijdragen aan het langer zelfstandig blijven:

  • Het houdt u fit en soepeler
  • U houdt sterkere botten en spieren
  • Ook uw hersenen komen in beweging
  • Het heeft een gunstige invloed op bijna alle aandoeningen
  • Uw uithoudingsvermogen en conditie verbeteren
  • Minder valgevaar, doordat uw evenwicht, balans en coördinatie verbeteren
  • Samen bewegen betekent ook sociale contacten opdoen

We werken met gekwalificeerde beweegagogen en een danstherapeut. Alle bewegingsactiviteiten zijn op u afgestemd. Daarbij kijken we natuurlijk allereerst naar uw gezondheid en mogelijkheden. Ook als u niet op een locatie van Groenhuysen woont, kunt u deelnemen aan een van de beweegprogramma's die op diverse locaties worden gehouden.


Beweegprogramma's

Hieronder vindt u een greep uit ons aanbod.

Grote variëteit

Op alle locaties van Groenhuysen is een breed aanbod van beweegactiviteiten. Behalve bovenstaande uitgelichte activiteiten kunt u daarbij bijvoorbeeld denken aan Tai Chi, een Chinese bewegingskunst die tot op hoge leeftijd kan worden beoefend. U maakt langzame gracieuze bewegingen, die u balans, harmonie en rust geven. U bent actief bezig en toch heel ontspannen. Deze les kunt u staand of lopend volgen, maar ook vanuit uw stoel.  Of Meer Bewegen voor Ouderen, waarbij u start u met een warming up met muziek waarna oefeningen en spel met diverse materialen zoals ballen, hoepels, kegels of gewichtjes volgen. De les van Meer Bewegen voor Ouderen wordt afgesloten met een ontspanningsoefening. De les is meestal in een kring, al dan niet op de stoel. Indien mogelijk kan kan de les ook buiten plaatsvinden. 

Heeft u een vraag?

Neem dan contact met ons op!

U kunt ons bereiken op maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur

088 - 55 740 00

beweging@groenhuysen.nl