Binnen Groenhuysen zijn we samen op reis naar aansprekende persoonlijke zorg. Dat doen we binnen een cultuur waarin samen leren en verbeteren centraal staat. Hierbij vinden we het belangrijk dat we beschrijven wat we verstaan onder aansprekende persoonlijke zorg en hoe teams zich hierin verder kunnen ontwikkelen.
Wij ontwikkelden in 2016 ons eigen basiskwaliteitskader. Elke cyclus van anderhalf jaar stellen wij waar nodig het basiskwaliteitskader bij. In het kwaliteitskader werken wij zes bouwstenen uit. We beschrijven in het basis kwaliteitskader een integraal beeld op kwaliteit van zorg en onze visie op aansprekende persoonlijke zorg. Verder namen we ook de waarden die Groenhuysen zelf belangrijk vindt op, waaronder Planetree. Daarnaast kregen de visie op kwaliteit van zorg van de Kwaliteitsraad, de normen van de Inspectie Gezondheidszorg & Jeugd, het landelijke Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg en de ISO 9001 een plek.
De zes bouwstenen zijn: klant in de regie, zinvolle bezigheid, dagelijkse verzorging, methodisch werken, de woonomgeving en de mensen. Deze bouwstenen vormen de basis van het kwaliteitsvenster. Daarnaast voegden wij medezeggenschap, bestuur & toezicht en innovatie toe aan het rijtje van zes.