Op woensdag 24 juni ontmoetten buurtbewoners van alle leeftijden elkaar op de bouwplaats van De Nieuwe Brink voor een zomers samenzijn met ijsjes.
Wie de afgelopen tijd langs de bouwplaats aan de Melis Stokelaan in Roosendaal is gelopen, heeft het ongetwijfeld gezien: De Nieuwe Brink krijgt steeds meer vorm. Om de buurt nauw te betrekken bij de totstandkoming van deze innovatieve woonzorglocatie, organiseert Groenhuysen regelmatig informatiebijeenkomsten en informele momenten op de bouw.

Woensdag 24 juni was zo’n moment. Onder een stralende zon kwamen buurtbewoners en andere geïnteresseerden samen. Omdat de thermometers deze week tropische waarden aantikken, had Groenhuysen voor een verkoelende verrassing gezorgd: een ijscokar. Met een ambachtelijk ijsje in de hand zochten jong en oud de schaduw op om niet alleen bouwinformatie, maar vooral ook mooie ervaringen en verhalen met elkaar te delen. Tevens konden de aanwezigen, onder begeleiding, ook in het gebouw kijken.
“Het is ontzettend fijn dat we zo goed op de hoogte worden gehouden van de voortgang”, vertelt een enthousiaste buurtbewoner. “Zo weten we in elke fase precies wat ons te wachten staat.”
Een plek voor ontmoeting in de buurt
Veel omwonenden volgen de bouw letterlijk op de voet en kijken uit naar het eindresultaat in 2028. Daarbij gaat de aandacht niet alleen uit naar het gebouw zelf, maar minstens zo hard naar de buitenruimte. De basis voor een fijne buurtgemeenschap rondom De Nieuwe Brink wordt daarmee nú al gelegd.



" alt=""/>