Lees voor
3 februari 2025

Kwaliteitsbeeld Groenhuysen

" alt=""/>

Door de snel veranderende ouderenzorg zijn we ons werk door een andere bril gaan bekijken. Dit leverde nieuwe inzichten op en een frisse blik op onze ondersteuning, zorg en behandeling.

We gaan ons werk nog meer organiseren rond het verbeteren van de kwaliteit van bestaan van onze cliënten en het werkgeluk van onze medewerkers. Zo onderzochten we met elkaar wat deze nieuwe manier van denken en werken betekent voor onze organisatie en wat ervoor nodig is om dit te kunnen realiseren.

In het Kwaliteitsbeeld blikken we terug op een jaar vol ontwikkelingen binnen Groenhuysen. We laten zien hoe we, samen met de cliënt, familie/naasten en onze zorgprofessionals, werken aan toekomstbestendige en kwalitatieve ouderenzorg. Het is een terugblik, reflectie en vooruitblik op onze doelen en de vijf bouwstenen van het Generiek Kompas.

Het kwaliteitsbeeld focust op vijf thema’s:

  • Het open gesprek met cliënten, familie/naasten, vrijwilligers, medewerkers, de wijk en regiopartners;
  • Het bouwen van netwerken en organiseren van zorgprogramma’s met regiopartners;
  • Het werk anders organiseren, bijvoorbeeld door meer inzet van zorgtechnologie;
  • Leren en ontwikkelen waaronder het stimuleren van professionele zeggenschap;
  • Reflectie op de kwaliteit van ons werk.

Dit jaar presenteren we ons verslag op een geheel nieuwe manier: een dynamische webpagina, verrijkt met speelse elementen en korte video’s waarin de betekenis voor de cliënt centraal staat. Zo brengen we de ontwikkelingen binnen Groenhuysen tot leven.

Bekijk hier het kwaliteitsbeeld van Groenhuysen!

24 april 2025

Zovie stopt per 1 mei

De afgelopen zeven jaar stond Zovie voor samenwerking, groei en betrokkenheid in de zorg. Samen is er veel bereikt. Toch breekt er nu een nieuw hoofdstuk aan.

22 april 2025

Samen bouwen aan toekomstbestendige zorg

Afgelopen week verscheen een artikel van DPG Media en FNV, gebaseerd op een onderzoek onder duizend zorgmedewerkers in verpleeghuizen. In dit artikel wordt een eenzijdig en negatief beeld geschetst van de verpleeghuiszorg. Het geeft geen realistisch beeld van een sector die juist volop in beweging is.