Door de snel veranderende ouderenzorg zijn we ons werk door een andere bril gaan bekijken. Dit leverde nieuwe inzichten op en een frisse blik op onze ondersteuning, zorg en behandeling.
We gaan ons werk nog meer organiseren rond het verbeteren van de kwaliteit van bestaan van onze cliënten en het werkgeluk van onze medewerkers. Zo onderzochten we met elkaar wat deze nieuwe manier van denken en werken betekent voor onze organisatie en wat ervoor nodig is om dit te kunnen realiseren.
In het Kwaliteitsbeeld blikken we terug op een jaar vol ontwikkelingen binnen Groenhuysen. We laten zien hoe we, samen met de cliënt, familie/naasten en onze zorgprofessionals, werken aan toekomstbestendige en kwalitatieve ouderenzorg. Het is een terugblik, reflectie en vooruitblik op onze doelen en de vijf bouwstenen van het Generiek Kompas.
Het kwaliteitsbeeld focust op vijf thema’s:
- Het open gesprek met cliënten, familie/naasten, vrijwilligers, medewerkers, de wijk en regiopartners;
- Het bouwen van netwerken en organiseren van zorgprogramma’s met regiopartners;
- Het werk anders organiseren, bijvoorbeeld door meer inzet van zorgtechnologie;
- Leren en ontwikkelen waaronder het stimuleren van professionele zeggenschap;
- Reflectie op de kwaliteit van ons werk.
Dit jaar presenteren we ons verslag op een geheel nieuwe manier: een dynamische webpagina, verrijkt met speelse elementen en korte video’s waarin de betekenis voor de cliënt centraal staat. Zo brengen we de ontwikkelingen binnen Groenhuysen tot leven.